2012-11-29

Blomsterkyss

Jag hälsade precis på hos Lady Dahmer, man kan nog bläddra runt i hennes blogg hur länge som helst. Mitt i allt stötte jag på ett inlägg, gällande de "kvinnodatorer" som företaget Fujitsu nyligen har börjat sälja i Japan.
Kvinnodatorer.
Smaka på det ordet en stund. Kvinnodatorer. Visst är det ljuvligt? Rentav sagolikt! Dessa datorer ingår i en serie som dem har valt att kalla för "Floral Kiss", alltså "Blomsterkyss". Ett träffsäkert namn, om jag får säga det själv, så overkligt vackert!
Dessa datorer är självklart små, eleganta laptops, och dem kommer i tre färger ("elegant white", "feminine pink" och "luxury brown"). Dem är väl anpassade för oss som har lite längre naglar, och som grädde på moset kommer dessa underbara datorer med förinstallerade program, som horoskop, dagbok och scrapbooking. För det är ju program som dessa alla kvinnor använder när dem sitter framför en dator.
Fast det tar inte slut här! Fujitsu planerar även att släppa en lite lyxigare version till denna fantastiska serie, och denna gång tillsammans med ett smyckesföretag. Här ser det också ut som om vi kvinnor kommer att få välja bland flera färger än dem som jag nämnde ovan.
Och självklart har jag beställt hem en dator i varje färg. Jag hoppas att dem kommer hem snart, för jag kan verkligen inte vänta på dessa förtjusande blomsterkyssar!
...
Om ni inte kan se vad jag egentligen försöker säga i detta inlägg bör ni kanske besöka Lady Dahmer:s blogg, och ni ska veta att vi står på samma sida av bäcken. För det här är så fruktansvärt tramsigt och nedvärderande.
Här kan ni för övrigt läsa artikeln jag främst utgick ifrån, och Här kan ni läsa vad som står på Fujitsu:s egna site.

2 kommentarer:

Elin Simer sa...

Tack för tipset! Och då menar jag inte datorerna. Jag gick in på bloggen där, underbar! Jag läste konstant i 40 min, blev skitarg emellanåt och skrattade åt det som var dråpligt och tyvärr så stört i detta samhälle.

Jag blev direkt att tänka på My Vingren, http://myvingren.se/. Också en smart kritisk kvinna med vass humor. Jag har sett hennes framträdanden på P&L de senaste 2 eller 3 åren, hon håller på med spoken word. :)

My har även http://machoikollektivtrafiken.se/. Klicka på "Vanliga motargument" i menyn så får du info om varför hon lägger upp bilderna och vad hon vill uppnå och att det är en liten, men påfallande, del i ett stort problem.

Mirano sa...

Tack för dina fina tips, Elin! Det ser ut att vara mycket trevlig läsning där! <3