2012-10-18

Dala-Trams i Globen

Av någon anledning försöker jag att inte använda svordomar i denna blogg, även om jag är rätt duktig på att använda dem i vardagen. Just nu har jag dock väldiga svårigheter med att hålla mig i skinnet. För allvarligt talat, vad är det för nötter till människor som tycker att detta är okej?
Nej, det är inte Photoshop som ligger bakom detta. Istället har dem rakat hela hästen (nu när frost och minusgrader väntar bakom hörnet, när annars liksom?) och...målat. Med färg och pensel. "Den färg som används är samma som brukas till ansiktsmålning på barn. Det tycker hon låter tryggt/.../"
Det tycker hon låter tryggt. Människan som håller i penseln alltså. Poängen med detta spektakel är för övrigt att Timus (hästen) ska leda en mindre parad under Stockholm International Horse Show i Globen som äger rum i slutet på November.
Ärligt talat vet jag inte vad jag ska skriva, för jag finner inga ord som beskriver hur idiotiskt dumt och fel jag tycker att det här är. I artikeln står det förvisso att Timus älskar uppmärksamhet, men jag godtar det inte som en ursäkt. 
Nej, jag ska nog fortsätta sitta här och svära för mig själv, så kan ni få läsa hela artikeln här om ni vill.

Inga kommentarer: